Direct Print - nadruk bezpośredni na kubkach

Metoda druku bezpośredniego jest wykorzystywana do nanoszenia dekoracji, które następnie są wypalane w temperaturze około 800°C, co zapewnia odporność nadruku na zmywanie w zmywarkach.

Druk bezpośredni to wysoce zautomatyzowana technika zdobienia ceramiki reklamowej. W przeciwieństwie do kalkomanii ceramicznej, proces nanoszenia nadruku nie wymaga dodatkowego nośnika w postaci papieru transferowego. Drukowanie odbywa się bezpośrednio na powierzchni ceramiki, co znacznie redukuje koszty zdobienia w tej technice.

DIRECT PRINT - nadruk bezpośredni

  • 1
    ZALETY TECHNOLOGII

    • niskie koszty druku
    • nadruk odporny na zmywanie w zmywarce (z wyjątkiem nadruków na powierzchniach szklanych, metalowych oraz plastikowych)
    • idealna dla motywów w pełnych kolorach

  • 2
    OGRANICZENIA TECHNOLOGII

    • zastosowanie jedynie pełnych kolorów, bez użycia elementów rastrowych.
    • nadruk jedynie na zewnętrznej powierzchni produktu, w wyznaczonej ramie powierzchni nadruku.
    • maksymalna ilość kolorów wynosi 6 (dla zamówień minimalnych 108 sztuk).
    • nie jest możliwe naniesienie jednolitego, jednokolorowego apli na całą standardową powierzchnię nadruku.
    • w przypadku projektów, wymagających naniesienia farby na powierzchnię równej lub większej niż 60% standardowej powierzchni nadruku danego produktu, konieczna jest konsultacja z Twoim opiekunem handlowym.
    • minimalna grubość linii wynosi 0,2 mm w pozytywie oraz 0,4 mm w negatywie.
    • minimalna wielkość pisma wynosi 7 pkt w pozytywie oraz 10 pkt w negatywie.

  • 3
    FAZY PROCESU TECHNOLOGICZNEGO

    • przygotowanie projektu do druku
    • druk maszynowy bezpośrednio na produkcie
    • proces wypalania

Nadruk bezpośredni, czyli direct print – proces technologiczny

Nadruk bezpośredni – choć niewątpliwie posiada sporo ograniczeń, jest świetną metodą zdobienia kubków, która nieustannie zachwyca. Wszelkie zdobienia zostają nanoszone w temperaturze 800 °C bezpośrednio na powierzchnię za pomocą specjalnych farb, co sprawia, iż kubek z własnym nadrukiem jest bardzo wytrzymały na uszkodzenia i ścieranie. Nadruk bezpośredni polega bowiem na stopniowym wypalaniu, dzięki czemu sprawdza się idealnie dla pełnych motywów. To jednak jego największą zaletą jest szybkość realizacji zamówienia! Kubki reklamowe wykonane drukiem bezpośrednim z pewnością przypadną do gustu waszym klientom, a jednocześnie wpłyną na pozytywny wizerunek marki. Odpowiednio dopasowane do profilu firmy pozwolą zaobserwować niesamowite rezultaty.

Minimalna grubość linii w negatywie: 0,4 mm

Minimalna grubość linii w negatywie: 0,4 mm

a. Minimalna wielkość czcionki w negatywie: 10 pkt
b. Minimalna wielkość czcionki w pozytywie: 7 pkt

Maksymalna ilość kolorów - 6
24 - 107 sztuk- druk tylko w jednym kolorze
od 108 sztuk- druk do 6 kolorów

Plusy nadruku bezpośredniego - direct print

Niskie koszty realizacji, nadruk odporny na zmywanie w zmywarce i możliwość zastosowania całej gamy kolorystycznej to bez wątpienia główne zalety nadruku bezpośredniego. Niemniej metoda ta nie jest pozbawiona wad! Co mamy na myśli? Nadruk bezpośredni może być wykonany wyłącznie w pełnych kolorach bez elementów rastrowych, a także na wyznaczonej zewnętrznej powierzchni ceramiki. Nie mogą również zostać naniesione jednolite zdobienia, tym samym istnieje ograniczenie dotyczące maksymalnej ilości kolorów.

Czy warto zatem zdecydować się na direct print? Oczywiście, że tak. Kubki reklamowe wykonane tą właśnie metodą nie bez powodu cieszą się tak dużą popularnością. Dobrze przemyślane wpłyną na rozwój marki, co więcej – sprawią przy tym, iż zaczniecie generować niesamowite zyski finansowe i wizerunkowe. Zamówcie już dziś nowe kubki z logo!

crossmenuchevron-downcross-circle